ÜGYFÉLKAPU

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

Ügyfélkapu nyitható személyes megjelenés alkalmával a Konzulátuson. Ehhez előzetes időpont foglalás szükséges, melyet megtehet az Időpontfoglaló rendszeren keresztül. Az Időpontfoglaló rendszer az Időpontfoglalás menüpontból érhető el.

Ügyfélkapu regiszrációjához szükséges:

  • regisztrációs adatlap (helyben biztosítjuk)
  • személyazonosításra alkalmas érvényes okmány

magyar állampolgárok esetében személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél; EGT állampolgárok esetében személyazonosító igazolvány vagy útlevél, olyan okmány, melyből a kérelmező édesanyjának születési családi neve kiolvasható (pl. születési anyakönyvi kivonat), EGT országon kívüli külföldiek esetén útlevél

  • érvényes emailcím

 

Az ügyfélkapu létesítése díj- és illetékmentes eljárás.

Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet (állampolgárságtól függetlenül), aki szerepel

  • a személyiadat és lakcímnyilvántartásban (SZL);
  • a központi idegenrendészeti nyilvántartásban (ISZL), vagy
  • az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában (3. NY)

Ha a kérelmező nem szerepel az SZL-ben, ISZL-ben szükséges a 3. NY-be történő regisztrációja, csak ezt követően kerülhet sor az ügyfélkapu regisztrációra.

** Ideiglenes regisztrációt elektronikus úton is kezdeményezhet a 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában a https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen.

Konzulátusunkon az alábbi ügyfélkapuval kapcsolatos eljárásokra van lehetőség:
- az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció),
- korábbi ügyfélkapu törlése
- ügyfélkapu adatok módosítása.

Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:

  1. Törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját.
  2. Nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a Konzulátuson a ügyfélkapu regisztrációt.

Az ügyfélkapu jelszóval kapcsolatos tudnivalók:

Sikeres regisztrációt követően:

  • a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld a regisztrált e-mail címére, melynek segítségével saját jelszót szükséges létrehozni. A jelszó maximum két évig lehet érvényes.

Az aktiválást a regisztrációt követő 5 napon belül el kell végezni.

Felhívjuk a figyelmüket a felhasználói név és a jelszó különös gonddal történő kezelésére. A felhasználónak a felhasználói nevét és jelszavát védenie kell a jogosulatlan hozzáféréstől.

Amennyiben a regisztrált elfelejtette a belépéshez szükséges jelszavát a www.magyarorszag.hu portálon az „Elfelejtett jelszó” menüpont segítségével új aktiváló kódot igényelhet a felhasználói név és a korábban, a regisztrációkor rögzített E-mail cím megadásával.

Amennyiben a jelszó érvényességi ideje lejártától még nem telt el 60 nap, az „Elfelejtett jelszó” opcióval még kérhet a jelszóképzéshez szükséges aktiváló kódot. Ha a lejárattól számított 60 nap már eltelt, az ügyfélkapu aktiválása személyes megjelenéssel kérhető a Konzulátuson is, a személyazonosság igazolására alkalmas okmány bemutatását követően.

További fontos információk:

Felhívjuk a figyelmet, hogy a tároló elemet tartalmazó állandó személyazonosító igazolvánnyal (Eszig.) rendelkező polgárok számára lehetőség van otthonról, személyes megjelenés nélkül az első Ügyfélkapu-regisztráció létrehozására, amely szolgáltatáshoz az okmányszám és az egyszeri felhasználásra alkalmas (az okmányhoz tartozó PIN és PUK kóddal együtt átadásra kerülő) regisztrációs kód szükséges. Ezen adatok megadásával elektronikus úton, akár otthonról is végezhetnek Ügyfélkapu-regisztrációt és azzal akár azonnal elérhetnek elektronikus ügyintézési lehetőségeket az állampolgárok, kiváltva ezzel a korábbi személyes megjelenési kötelezettséget. A szolgáltatás igénybevételére a http://ugyfelkapu.gov.hu oldalon van lehetősége az állampolgároknak.

Ügyfélkapu+:

2025. január 16-tól az egyfaktoros Ügyfélkapu bejelentkezési mód megszűnik, helyette az Ügyfélkapu+ szolgáltatás kerül bevezetésre. Az Ügyfélkapu+ egy emelt szintű, kétlépcsős azonosítási forma, ami azt jelenti, hogy az ügyfélkapu azonosítási formához tartozó felhasználónév és jelszó megadása kiegészül egy a hitelesítő alkalmazás által generált egyszerhasználatos kód megadásával. A második faktort egy, a felhasználó birtokában lévő mobil eszköz (telefon, táblagép) által generált egyszer használatos jelszó biztosítja. Ha a felhasználó nem rendelkezik mobil eszközzel, webes vagy asztali gépre telepíthető hitelesítő alkalmazást is használhat. Az emelt szintű biztonsági bejelentkezést biztosító Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylését a felhasználónak magának kell kezdeményeznie.

További információ az Ügyfélkapu+ szolgáltatásról a https://kau.gov.hu/dap/sugo/ugyfelkapu és a https://kau.gov.hu/dap/sugo/ugyfelkapu-plusz oldalakon érhető el.

További tájékoztató az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) alkalmazással történő ügyfélkapu belépéssel kapcsolatban itt érhető el.