ÜGYFÉLKAPU
Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.
Ügyfélkapu nyitható személyes megjelenés alkalmával a Konzulátuson. Ehhez előzetes időpont foglalás szükséges, melyet megtehet az Időpontfoglaló rendszeren keresztül. Az Időpontfoglaló rendszer az Időpontfoglalás menüpontból érhető el.
Ügyfélkapu regiszrációjához szükséges:
- regisztrációs adatlap (helyben biztosítjuk)
- személyazonosításra alkalmas érvényes okmány
magyar állampolgárok esetében személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél; EGT állampolgárok esetében személyazonosító igazolvány vagy útlevél, olyan okmány, melyből a kérelmező édesanyjának születési családi neve kiolvasható (pl. születési anyakönyvi kivonat), EGT országon kívüli külföldiek esetén útlevél
- érvényes emailcím
Az ügyfélkapu létesítése díj- és illetékmentes eljárás.
Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet (állampolgárságtól függetlenül), aki szerepel
- a személyiadat és lakcímnyilvántartásban (SZL);
- a központi idegenrendészeti nyilvántartásban (ISZL), vagy
- az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában (3. NY)
Ha a kérelmező nem szerepel az SZL-ben, ISZL-ben szükséges a 3. NY-be történő regisztrációja, csak ezt követően kerülhet sor az ügyfélkapu regisztrációra.
** Ideiglenes regisztrációt elektronikus úton is kezdeményezhet a 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában a https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen.
Konzulátusunkon az alábbi ügyfélkapuval kapcsolatos eljárásokra van lehetőség:
- az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció),
- korábbi ügyfélkapu törlése
- ügyfélkapu adatok módosítása.
Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:
- Törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját.
- Nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a Konzulátuson a ügyfélkapu regisztrációt.
Az ügyfélkapu jelszóval kapcsolatos tudnivalók:
Sikeres regisztrációt követően:
- a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld a regisztrált e-mail címére, melynek segítségével saját jelszót szükséges létrehozni. A jelszó maximum két évig lehet érvényes.
Az aktiválást a regisztrációt követő 5 napon belül el kell végezni.
Felhívjuk a figyelmüket a felhasználói név és a jelszó különös gonddal történő kezelésére. A felhasználónak a felhasználói nevét és jelszavát védenie kell a jogosulatlan hozzáféréstől.
Amennyiben a regisztrált elfelejtette a belépéshez szükséges jelszavát a www.magyarorszag.hu portálon az „Elfelejtett jelszó” menüpont segítségével új aktiváló kódot igényelhet a felhasználói név és a korábban, a regisztrációkor rögzített E-mail cím megadásával.
Amennyiben a jelszó érvényességi ideje lejártától még nem telt el 60 nap, az „Elfelejtett jelszó” opcióval még kérhet a jelszóképzéshez szükséges aktiváló kódot. Ha a lejárattól számított 60 nap már eltelt, az ügyfélkapu aktiválása személyes megjelenéssel kérhető a Konzulátuson is, a személyazonosság igazolására alkalmas okmány bemutatását követően.
További fontos információk:
A saját jelszó képzése után az ügyfélkapun keresztül a szolgáltatások teljes köre elérhető. Az ügyfélkapu határidő nélkül érvényes. Az ügyfélkapu regisztráció során lehetőség van a proaktív szolgáltatás igénybevételére, melynek során a megadott e-mail címre értesítés érkezik a kártya formátumú személyazonosító igazolvány, az útlevél, a kártya formátumú vezetői engedély, valamint a forgalmi engedély érvényességi idejének lejáratáról.